Reklama Internete


   Besinaudojančių Internetu Lietuvos gyventojų skaičiaus pastaraisiais metais augo įspūdingai - nuo 10,6proc. 2001 iki  47,4proc. 2008m Nenuostabu, kad ir reklamos Internete rinka vien tik per 2008m augo 87,5proc iki 30mln Lt per metus (TNS gallup duomenimis).

Bežiūrint į skaičius nesunkiai galima padaryti išvadą, kad gyvename Interneto amžiuje. Na jeigu ne amžiuje tai dešimtmetyje - tikrai. Toks spartus augimas šiandien atveria naujas galimybes Lietuvos įmonėms parduoti savo prekes, paslaugas Lietuvos bei Pasaulio rinkose.

Nuoširdžiai noriu, kad Jūsų įmonė pastebėtų tas galimybes, įvertintų ir imtųsi įgyvendinti. Manau, kad nuo verslo sėkmės, o ypatingai eksportuojančio verslo sėkmės tiesiogiai priklauso visos šalies gerovė. Todėl būsiu labai laimingas, jeigu galėsiu Jums padėti verslo idėjas realizuoti sparčiai augančioje Interneto plotmėje.

  Pastaruoju metu  vis daugiau įmonių mažindami reklamos kaštus persikelia į patrauklesnę erdvę reklamuotis - Internetą. Ši tendencija dar sustiprėjo 2009m., kai Ekonominė krizė pasiekė Lietuvą. Reklama Internete, lyginant su kitomis reklamos formomis turi kelias išskirtines savybes:

 

 

1. Reklamos paruošimo savikaina žema.
2. Reklamą galima greitai atnaujinti.
3. Galima nebrangiai pasiekti tikslinę auditoriją.

Kokią reklamos Internete forma rinktis?

 

Reklamos skydeliai  (angl. "banner")

Kažkodėl kai kalba pakrypsta link reklamos Internete dauguma žmonių iš karto pagalvoja apie "banerius", o ypač tuos kurie įkyriai lenda į akis mirksėdami, skleisdami garsus ir judėdami.  Bet tai toli gražų nėra visa reklama Internete.

   Reklaminiai skydeliai - tai iš esmės paveikslėliai, apibrėžti labai konkrečiu formatu pvz. 468x60, kurie gali būti animuoti arba su garsu ir turi perteikti pagrindinę reklamuojamo puslapio minį - teikiamą naudą potencialiam lankytojui.

Paprastą "banerį" susikurti kainuos apie kelis šimtus litų. Dėl talpinimo siūlyčiau detaliai apmąstyti savo verslo nišą. Kaina "banerio" talpinimo priklauso nuo dydžio, pobūdžio, parodymų skaičiaus, puslapio populiarumo ir kt.  Delfi.lt  pvz. 468x60 animacija dienai kainuoja apie 1100Lt/dienai. Mažiau populiariuose tinklapiuose atitinkamai ir "banerių" talpinimas pigesnis.

Taip pat įvertinkite keitimosi "baneriais" galimybes su Jūsų veikla susijusiais tinklapiais.

Reklama Internete:  Epaštas

Reklama e-paštu nebūtinai yra brukalas (angl. Spam). Gerai apgalvojus e-pašto strategiją galima susikaupti didelę lojalių-susijusių klientų bazę, per kurią sėkmingai palaikysite ryšį su esamais ir potencialiai klientais.

Reklama mokant už paspaudimus (angl. PPC - Pay Per Clik)

Lietuvoje populiariausi yra "Google AdWords" - tai reklaminiai blokeliai Google paieškoje, kurie parenkami pagal tai kokią fraze suvedėte. Tai labai efektyvi reklamos Internete forma rekomenduoju visiems išbandyti, jeigu dar nesate išbandę. Kainos už paspaudimą priklauso nuo konkurencijos raktažodžio, kurias kontroliuojate Jūs t.y. reklamos užsakovai aukciono principu. Taip pat Google gali padidinti ar sumažinti kainą priklausomai nuo reklamos ir tinklapio sąryšio ir kokybės.  Paprastai daugumai  raktažodžių Lietuvos rinkoje yra mokama 20-60cnt už paspaudimą. 

<< Spauskite, kad padidėtų paveiksliukas.

Kontekstinė reklama - čia taip pat mokama už paspaudimus, tačiau reklaminiai blokeliai yra talpinami puslapio turinyje ir parenkami pagal kontekstą, pvz. jeigu tinklapyje yra kalbama apie automobilių nuomą tai ir reklama bus susijusi pvz. "Limuzinų nuoma" ir panašiai.

  << Spauskite, kad padidėtų paveiksliukas.

Šią paslaugą siūlo Googl'as, paprastai kartu su Adwords kampanija. Taip pat Lietuvoje populiarūs:  www.textads.lt  -  siūlo analogišką kontekstinę reklamą.   

SEO optimizacija (angl. Search Engine Optimization)

Yra tokia nerašyta taisyklė besiformuojanti žmonių pasąmonėje per paskutinius 10 metų. Ji skamba sekančiai:  "Ką sako Googl'as - tai yra tiesa".    Turiu mintyje, kad jeigu žmogui reikia kažkokių tai paslaugų jis įveda paties sugalvotą paieškos frazę ir gautus rezultatus (paprastai TOP 10) jis vertina  kaip tiesą. Taigi anot Google: Nr 1 - tokia įmonė,  Nr 2 - tokia įmonė. Vadinasi  susiformuoja įvaizdis, kad  įmonė Nr. 25 bus prastesnė (arba jos iš vis niekas nepastebės) už įmonę 1 ir t.t.

Tačiau geros naujienos norintiems save pristatyti Nr 1 savo nišoje tokios: 

1. Rezultatus Google galima pagerinti, dirbant prie to.
2. Raktinių frazių nišų paprastai yra gana daug.
3. Optimizuojant svetainę galime savo produkciją pristatyti ir Pasaulinei rinkai.

 

Mindaugas